Mengapa cemburu terhadap Pakatan Harapan?

Mengapa cemburu terhadap Pakatan Harapan? - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Mengapa cemburu terhadap Pakatan Harapan?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Mengapa cemburu terhadap Pakatan Harapan?
link : Mengapa cemburu terhadap Pakatan Harapan?

Baca juga


Mengapa cemburu terhadap Pakatan Harapan?



Demikianlah Artikel Mengapa cemburu terhadap Pakatan Harapan?

Sekianlah artikel Mengapa cemburu terhadap Pakatan Harapan? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Mengapa cemburu terhadap Pakatan Harapan? dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/07/mengapa-cemburu-terhadap-pakatan-harapan.html


Membaca tulisan Naib Presiden Pas, Haji Idris Ahmad yang berasa pelik apabila Pakatan Harapan ingin menawan Kelantan, bukan negeri lain yang ditadbir Umno, saya juga turut berasa pelik bagaimana Idris boleh membuat kesimpulan begitu, Pakatan Harapan telah bergerak pantas di setiap negeri termasuk Johor, Kedah, Perlis , dan lain lain negeri dalam usaha untuk merampas kekuasaan kerajaan negeri dari tangan Barisan Nasional.
Pas KelantanDisebut "hendak menawan Kelantan" adalah kerana majlis itu diadakan di Kelantan dan dihadiri ramai pengunjung dari negeri Kelantan, maka wajarlah disebut sebut dalam majlis itu, usaha Pakatan untuk menawan Kelantan dari Pas, dan jika majlis itu diadakan di Johor, tentu sahaja kita akan menyebut usaha dan hasrat kita untuk menawan Johor.
Idris juga membuat tohmahan DAP akan menentukan hala tuju Pakatan Harapan berbekal ucapan Lim Kit Siang yang "istiharkan" Husam Musa, bekas orang kanan almarhum Tuan Guru Nik Aziz, sebagai menteri besar yang baru sekiranya Pakatan berjaya menawan Kelantan pada PRU yang akan datang. Hakikatnya "pengistiharan" Husam sebagai Menteri Besar sekiranya Pakatan menang di Kelantan adalah "sihir politik" sebagaimana telah disebut penulis politik terkenal, Mohd Sayuti Omar.
Pengistiharan Husam sebagai menteri besar adalah sama seperti pengistiharan Mukhriz Mahathir sebagai menteri besar Kedah jika Umno menangi Kedah pada PRU13, iaitu bertujuan untuk menarik sokongan dan keyakinan rakyat dengan membawakan ikon besar sebagai pemimpin negeri, strategi ini ternyata berjaya di Kedah apabila Umno berjaya menawan Kedah kembali dari tangan Pas, maka bagaimana pembacaan politik Idris begitu cetek untuk membaca tindakan Lim Kit Siang itu?
Tohmahan DAP yang menentukan hala tuju Pakatan adalah tohmahan membabi buta yang dibuat dengan niat jahat demi kepentingan politik Pas dan Umno, DAP adalah kompenen Pakatan Harapan yang meletakkan paling sedikit calon dalam pilihan raya, tiada asas sedikit pun tuduhan itu melainkan ia hanya mengulangi tuduhan Umno terhadap Pakatan Rakyat yang disertai Pas satu ketika dahulu.
Idris turut persoalkan, adakah jika Pakatan Harapan menang di Kelantan, adakah Pakatan akan kekalkan Enakmen Jenayah Syariah II 1993 (Pindaan 2015) dan adakah semua syiar islam dan program berciri islam akan dikekalkan, atau sebaliknya menjadi seperti Terengganu selepas UMNO merampas kerajaan Terengganu dari Pas pada 2004, Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) (Terengganu) 2001 disimpan begitu sahaja.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: