Kelantan Yang Panas

Kelantan Yang Panas - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kelantan Yang Panas, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kelantan Yang Panas
link : Kelantan Yang Panas

Baca juga


Kelantan Yang Panas



Demikianlah Artikel Kelantan Yang Panas

Sekianlah artikel Kelantan Yang Panas kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kelantan Yang Panas dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/07/kelantan-yang-panas.html
Oleh: Dr Tanaka Mustafa
1) Harap PAS tak mengamuk dengan persoalan, kritikan, tuduhan mahupun fitnah yang dilemparkan kepada performance pentadbiran di Kelantan. You all dah lebih 25 tahun mentadbir sejak 1990. Jadi layak lah dikritik samada kritikan membina mahupun kritikan merepek.

2) Kritikan membina, terimalah dengan positif dan berlapang dada. Lakukan perubahan dan gandakan usaha yang baik. Kerana kritikan membina tentu datangnya daripada orang yang sayangkan negeri dan rakyat.
3) Kritikan merepek, juga terimalah dengan positif dan cool. Jangan dibalas secara amarah ataupun merepek pula. Buktikan anda adalah golongan yang matang berpolitik dan cekap mengendali isu. Jika anda tidak melakukan kesilapan sebagaimana tuduhan, nescaya tuduhan itu akan memakan diri si penuduh. Don't worry.
4) Yang menjadi masalah, anda cepat panas dan mudah marah. Orang Kedah kata cengey. Perongoih. Ore Klate kata gedebe. Metto. Agah. Bukan semua. Ada lah dua tiga orang. Anda mesti kuasai fakta. Dapatkan fakta yang sahih daripada pihak berautoriti jika anda mahu menjadi tukang jawab. Jangan memandai reka cerita. Bukan saya kata anda reka cerita. Cuma memperingat.
5) Tidak hairan orang kritik, kerana anda pun nak lawan dua blok yang berbeza. Blok PH kritik sebab diorang memang nak rampas Kelantan daripada anda. Blok BN nak ambil kesempatan membantai anda pun sebab memang diorang dari dulu lagi nak rampas Kelantan.
6) Jangan risau lah. BN nak rampas kuasa daripada anda, tetapi risau juga jika PH yang menggantikan anda. Begitu juga PH nak rampas kuasa anda, tetapi bimbang BN berkuasa semula di Kelantan. Walaupun ada yang mengatakan "parti AMANAH bukan nak menang sangat cuma nak bagi PAS kalah biar padan muka", saya tak mahu ambil pot dalam tulisan ini.
Sekian
p/s: Saya suka isu DAP cadang Husam jadi MB, PAS sindir Husam MB patuh DAP. Husam jawab dia yakin PAS akan hilang Kelantan, sedia jadi MB. Ia adalah kronolgi yg dirancang.

Subscribe to receive free email updates: