PRU13: S'wak Report dakwa ketua perisikan tentera terima RM7 juta dari Najib

PRU13: S'wak Report dakwa ketua perisikan tentera terima RM7 juta dari Najib - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PRU13: S'wak Report dakwa ketua perisikan tentera terima RM7 juta dari Najib, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PRU13: S'wak Report dakwa ketua perisikan tentera terima RM7 juta dari Najib
link : PRU13: S'wak Report dakwa ketua perisikan tentera terima RM7 juta dari Najib

Baca juga


PRU13: S'wak Report dakwa ketua perisikan tentera terima RM7 juta dari Najib



Demikianlah Artikel PRU13: S'wak Report dakwa ketua perisikan tentera terima RM7 juta dari Najib

Sekianlah artikel PRU13: S'wak Report dakwa ketua perisikan tentera terima RM7 juta dari Najib kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PRU13: S'wak Report dakwa ketua perisikan tentera terima RM7 juta dari Najib dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/07/pru13-swak-report-dakwa-ketua-perisikan.html
Portal Sarawak Report dalam pendedahan terbarunya mendakwa ada transaksi kononnya melalui akaun bank peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjelang pilihan raya umum (PRU) ke-13 lalu.
Antara lain, ia mendakwa Najib membayar RM7 juta kepada "Ketua Pengarah Perisikan Pertahanan (BSPP)" pada 8 April 2013, kira-kira sebulan sebelum PRU yang diadakan pada 5 Mei 2013.
Dalam satu risalah e-mel, Sarawak Report berkata mungkin "Lt Jeneral Datuk Abdul Hadi Bin Haji Hussin" boleh menjelaskan mengapa perkhidmatan itu menerima cek peribadi daripada perdana menteri hanya sebulan sebelum pilihan raya lepas.
BSPP adalah agensi perisikan bersama Angkatan Tentera Malaysia. Ia melaporkan terus kepada penglima angkatan tentera.
Malaysiakini telah menghubungi Kementerian Pertahanan dan Angkatan Tentera Malaysia berhubung dakwaan Sarawak Report itu dan sedang menunggu maklum balas.
Sarawak Report mendakwa angka-angka mengenai transaksi tersebut datang daripada pasukan petugas bersama yang telah menyiasat 1MDB sejak Mac 2015 sehinggalah ia dibubarkan lima bulan kemudian.
Malaysiakini tidak dapat mengesahkan secara bebas dakwaan tersebut, manakala 1MDB sebelum ini telah menyatakan bahawa tiada wang yang telah disalahgunakan daripada dana tersebut.
Tergesa-gesa kerana bajet
Najib pula secara konsisten menafikan sebarang salah laku dan berkata berbilion ringgit yang ditemui dalam akaun banknya adalah "sumbangan" daripada keluarga diraja Saudi, dan beliau telah dibersihkan oleh Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali.
Dua tahun lalu, dokumen yang dibocorkan yang dikatakan berasal dari syarikat perisian Hacking Team yang berpangkalan di Milan, menunjukkan BSPP sebagai antara pelanggannya untuk alat pengintipan dan pengawasan.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: