APA PENDIRIAN UMNO DAN PAS SEKARANG MENGENAI AMANAT HADI?

APA PENDIRIAN UMNO DAN PAS SEKARANG MENGENAI AMANAT HADI? - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul APA PENDIRIAN UMNO DAN PAS SEKARANG MENGENAI AMANAT HADI?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : APA PENDIRIAN UMNO DAN PAS SEKARANG MENGENAI AMANAT HADI?
link : APA PENDIRIAN UMNO DAN PAS SEKARANG MENGENAI AMANAT HADI?

Baca juga


APA PENDIRIAN UMNO DAN PAS SEKARANG MENGENAI AMANAT HADI?



Demikianlah Artikel APA PENDIRIAN UMNO DAN PAS SEKARANG MENGENAI AMANAT HADI?

Sekianlah artikel APA PENDIRIAN UMNO DAN PAS SEKARANG MENGENAI AMANAT HADI? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel APA PENDIRIAN UMNO DAN PAS SEKARANG MENGENAI AMANAT HADI? dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/08/apa-pendirian-umno-dan-pas-sekarang.html
Saudara-saudara sekelian percayalah,
Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.
 Percayalah saudara-saudara sekelian,
Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ‘politik suku, agama suku’.
Tanpa perlu diperkenalkan lagi, semua orang tahu dan kenal bahawa petikan diatas adalah sebahagian daripada ucapan oleh Hadi Awang yang dilafazkannya di Banggol Peradong, Kuala Terengganu pada 7 April 1981.
Petikan itu begitu popular di kalangan ahli serta penyokong Pas dan ia kemudian dikenali sebagai Amanat Hadi. Selama bertahun-tahun, amanat itu seolah-oleh pegangan dan hukum bagi Pas dalam meneruskan permusuhannya dengan UMNO.
Berdasarkan perkembangan politik semasa dan pendirian Pas berbaik-baik, malah mungkin bekerjasama dengan UMNO menjelang pilihanraya akan datang, beberapa persoalan ini seharusnya diberikan jawapan yang jujur dan ikhlas, baik oleh Hadi mahu pun oleh pemimpin-pemimpin UMNO, khususnya Najib Razak sendiri.
1. Masihkah Hadi berpegang kepada amanat yang pernah diucapkannya itu?
2. Jika pegangannya masih tidak berubah, apakah hujahnya dalam membawa Pas berbaik-baik dengan UMNO sedangkan UMNO masih menggunakan perlembagaan yang sama dan BN yang memerintah negara ini juga tidak pernah mengubah perlembagaan penjajah, undang-undang kafir dan peraturan jahiliyah yang digunakannya sejak dulu?
3. Jika pegangan Hadi sudah berubah, bolehkah beliau menerbitkan amanatnya yang baru yang mewajarkan hubungan dengan UMNO dan BN yang dulunya beliau mendakwa amalan politik suku dan agama suku sama seperti menjadi kafir?
4. Atau, jika amanat yang diucapkan pada tahun 1981 itu salah dan tidak tidak terpakai lagi sekarang ini, sediakah Hadi memohon maaf kepada UMNO dan BN serta mereka yang pernah terpengaruh dengan amanatnya yang ekstrem dan melampau itu?
5. Kepada UMNO dan BN pula, apakah tanggapan mereka sekarang ini terhadap Amanat Hadi dan kepada Hadi sendiri?
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: