Gobind mahu tahu perkembangan kes ketua polis daerah ditahan SPRM

Gobind mahu tahu perkembangan kes ketua polis daerah ditahan SPRM - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Gobind mahu tahu perkembangan kes ketua polis daerah ditahan SPRM, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Gobind mahu tahu perkembangan kes ketua polis daerah ditahan SPRM
link : Gobind mahu tahu perkembangan kes ketua polis daerah ditahan SPRM

Baca juga


Gobind mahu tahu perkembangan kes ketua polis daerah ditahan SPRM



Demikianlah Artikel Gobind mahu tahu perkembangan kes ketua polis daerah ditahan SPRM

Sekianlah artikel Gobind mahu tahu perkembangan kes ketua polis daerah ditahan SPRM kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Gobind mahu tahu perkembangan kes ketua polis daerah ditahan SPRM dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/08/gobind-mahu-tahu-perkembangan-kes-ketua.html
Ahli Parlimen Puchong itu akan membangkitkan isu itu di Dewan Rakyat bagi mendapatkan penjelasan menteri.
Gobind-DeoKerajaan digesa menjelaskan perkembangan pegawai polis yang ditahan Mei lalu berkaitan tuduhan mengambil wang suapan melibatkan pusat judi dan rumah urut di Melaka.
Ahli Parlimen Puchong (DAP) Gobind Singh Deo berkata, sejak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) melakukan tangkapan itu, isu itu seolah-olah lenyap tanpa sebarang perkembangan.
“Saya minta menteri dalam negeri berikan jawapan. Kita tidak boleh biarkan begitu sahaja apabila begitu besar liputan diberikan,” katanya merujuk Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.
“Kenapa tiba-tiba siasatan ini hilang dari radar,” katanya pada sidang media di Parlimen.
Mei lalu, SPRM menahan 13 suspek termasuk ketua polis Jasin dan Melaka Tengah, kerana didakwa terlibat dalam skandal wang di bandar itu.
SPRM turut menemui wang sebanyak RM645,000 di rumah dan akaun bank milik 2 pegawai kanan dan 7 individu lain. Daripada jumlah itu, RM79,000 wang tunai ditemui di rumah ketua polis daerah Melaka Tengah.
Mereka disiasat mengikut Seksyen 16(a)(B) dan 17(a) Akta SPRM 2009 dan Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil daripada Aktiviti Haram 2001.
Pada 29 Mei, pegawai polis Melaka Tengah direman 7 hari dibebaskan dengan jaminan SPRM sebanyak RM50,000.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: