Tak keruan dengan amanat Khaled

Tak keruan dengan amanat Khaled - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tak keruan dengan amanat Khaled, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tak keruan dengan amanat Khaled
link : Tak keruan dengan amanat Khaled

Baca juga


Tak keruan dengan amanat Khaled



Demikianlah Artikel Tak keruan dengan amanat Khaled

Sekianlah artikel Tak keruan dengan amanat Khaled kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tak keruan dengan amanat Khaled dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/08/tak-keruan-dengan-amanat-khaled.html
Tidak sampai satu hari Konvensyen BN Johor 2017 melabuhkan tirainya Sabtu lepas, seakan huru-hara kem Pakatan Harapan melihat aura dan semangat seluruh perwakilan BN Johor, hasil publisiti semua media termasuk yang mesra pembangkang.
Saya kira semboyan “kekal dan rampas” yang dilaungkan oleh BN Johor benar-benar membangkitkan semangat jentera BN Johor untuk berada dalam keadaan siap siaga bagi menghadapi PRU14.

Paling penting, amanat penuh keyakinan Pengerusi BN Johor Datuk Mohamed Khaled Nordin untuk tidak boleh membiarkan pembangkang tidur nyenyak setiap malam benar-benar berhasil.
Tidak sampai sehari Konvensyen BN Johor tamat, Akmal Nasir muncul memberikan komen dengan mengalihkan isu secara langsung.
Mana tidaknya, mentor beliau, Rafizi Ramli, yang baru sahaja kalah saman dan perlu membayar RM300 ribu akibat memfitnah, telah disebut dan diusik oleh MB Johor.

Akmal yang tergesa-gesa dan tertekan untuk membela Rafizi, terus mengulas ucapan Khaled dengan membangkitkan tiga soalan yang antara lain menyentuh isu perumahan di Johor.
Yang kelakarnya, pada punca dan asas soalan tersebut dibangkitkan.

Khaled, dalam mendedahkan kelompangan strategi HARAPAN, khususnya trak Bina Semula Negara, mentertawakan hipokrasi pembangkang yang ingin ‘membina semula negara’ ini dengan menggunakan sentuhan para pemimpin dahulu, yang kebetulannya adalah ‘mastermind’ dalam pentabiran kerajaan sebelum ini.
Dalam menjelaskan perkara ini, Khaled memberikan analogi rumah, bahawa membina semula rumah menggunakan khidmat tukang rumah lama yang telah bertanggungjawab merosakkannya adalah tidak masuk akal.
Apa jawapan Akmal? Tanpa menjawab analogi Khaled, beliau sebaliknya mengemukakan tiga soalan berkaitan isu rumah perumahan di Johor, termasuklah pendakwaan terhadap bekas exco perumahan negeri Johor.
Perkara ini bukan sahaja tidak menjawab isu, tetapi jelas Akmal gagal memahami isu. Atau barangkali beliau tidak faham apa itu maksud ‘analogi’.
Ketika kita masih terkesima dengan cara Akmal melatah ke atas amanat Khaled, hari ini, pengerusi DAP Johor pula tertampar dengan kejujuran pengerusi BN Johor tersebut.
Keberanian Khaled
Keberanian Khaled berkata benar dengan menggariskan senario PRU-14 yang dijangkakan sengit itu telah ditafsirkan Liew Chin Tong sebagai pengakuan yang Johor akan tewas.

Malah, Chin Tong menuduh Khaled kembali mengulang skrip lapuk Najib yang katanya bersifat perkauman.
Sekali lagi sifir dan perkiraan politik pembangkang Johor mengundang hiba dan tawa.
Sekalipun kita harus akui bahawa setidak-tidaknya Chin Tong menyentuh isi kandungan ucapan Khaled tentang hala tuju dan semangat parti berbanding Akmal yang hanya mendengar perkataan rumah dan terus melarikan isu.

Namun, kedua-dua ulasan mereka masih menyerlahkan beberapa kedangkalan.
Pertama, hanya kerana menunjukkan bahawa Harapan didominasi oleh DAP, maka DAP melompat dan menyimpulkan bahawa itu adalah kenyataan rasis.

Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: