'Mat Taib bukan surat khabar tapi buku lama' sembang pemimpin Umno....

'Mat Taib bukan surat khabar tapi buku lama' sembang pemimpin Umno.... - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 'Mat Taib bukan surat khabar tapi buku lama' sembang pemimpin Umno...., kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 'Mat Taib bukan surat khabar tapi buku lama' sembang pemimpin Umno....
link : 'Mat Taib bukan surat khabar tapi buku lama' sembang pemimpin Umno....

Baca juga


'Mat Taib bukan surat khabar tapi buku lama' sembang pemimpin Umno....



Demikianlah Artikel 'Mat Taib bukan surat khabar tapi buku lama' sembang pemimpin Umno....

Sekianlah artikel 'Mat Taib bukan surat khabar tapi buku lama' sembang pemimpin Umno.... kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 'Mat Taib bukan surat khabar tapi buku lama' sembang pemimpin Umno.... dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/09/mat-taib-bukan-surat-khabar-tapi-buku.html
Pemimpin Umno terus membidas pembangkang kerana mengkritik kemasukan semula Tan Sri Muhammad Mohd Taib ke dalam Umno.
Anggota Majlis Tertinggi Umno, Datuk Dr Shamsul Anuar Nasarah berkata tohmahan pembangkang terhadap Umno termasuk label parti 'katak' merupakan usaha mengaburi mata rakyat khususnya penyokong mereka.
“Ketika Tan Sri Muhammad bersama mereka, tidak timbul pun perkara tersebut tetapi apabila beliau kembali kepada Umno, barulah nak ditimbulkan isu ini.
“Saya lihat kenyataan-kenyataan pemimpin pembangkang ini termasuk Tun Dr Mahathir dan pelbagai tuduhan ke atas Umno memperlihatkan kebimbangan mereka terhadap perkembangan yang sihat dalam Umnno,” ujar Anggota Parlimen Lenggong itu seperti dilapor Umno Online.
Seorang lagi Anggota MT Umno, Datuk Sohaimi Shahadan berkata, walaupun pemimpin pembangkang menyifatkan Muhammad atau lebih dikenali Mat Taib itu sebagai 'surat khabar lama', namun Umno menganggap beliau umpama buku lama yang menyimpan banyak ilmu.
"Buku lama’ walaupun kulitnya sudah lusuh namun, isinya masih lagi berguna, bermanfaat dan boleh dijadikan rujukan.
"Begitulah Mat Taib, walaupun sudah veteran, namun, ilmu dan pengalamannya yang cukup lama bersama parti ditagih bagi membantu Umno khususnya merampas Selangor.
“Surat khabar lama’ sebenarnya berada dalam pakatan harapan. Malah Menteri Besar Selangor hari ini cukup gah menjulangnya sehinggakan lupa yang ‘surat khabar lama’ itu pernah mengheret Datuk Seri Anwar Ibrahim ke pejara suatu masa dulu," tegasnya.
Katanya, keputusan Mat Taib meninggalkan PKR membuktikan parti itu tidak mempunyai dasar perjuangan untuk agama, bangsa dan negara.
"Malah, ia membuktikan Umno terus kekal utuh sebagai wadah perjuangan yang membela agama, bangsa dan negara.
“Begitu juga tindakan pemimpin BERSATU meninggalkan parti itu membuktikan kepada kita bahawa parti yang diasaskan daripada dendam dan matlamat peribadi tidak mempunyai perjuangan membela nasib rakyat,” ujarnya yang juga Pengerusi Gerakan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS).

Subscribe to receive free email updates: