PRU14: Penggunaan Aset Kerajaan

PRU14: Penggunaan Aset Kerajaan - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PRU14: Penggunaan Aset Kerajaan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PRU14: Penggunaan Aset Kerajaan
link : PRU14: Penggunaan Aset Kerajaan

Baca juga


PRU14: Penggunaan Aset Kerajaan



Demikianlah Artikel PRU14: Penggunaan Aset Kerajaan

Sekianlah artikel PRU14: Penggunaan Aset Kerajaan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PRU14: Penggunaan Aset Kerajaan dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/10/pru14-penggunaan-aset-kerajaan.html

Penggunaan aset-aset kerajaan sebegini untuk tujuan politik atau kempen pilihan raya ialah suatu kesalahan.

________________________
Aset atau jentera kerajaan merujuk kepada:
  • Bangunan-bangunan yang dimiliki oleh Kerajaan Persekutuan seperti sekolah, hospital, dan balai polis.
  • Kenderaan milik kerajaan, seperti helicopter tentera atau kapal terbang dan kereta rasmi kerajaan.
  • Kakitangan atau penjawat awam, seperti pegawai polis yang bertugas, tentera atau RELA, guru, atau kakitangan jabatan kerajaan.

Penggunaan penjawat awam hanya salah jika mereka sedang bertugas. Penjawat awam adalah bebas untuk membantu atau bekerja dalam kempen pilihan raya jika dilakukan di luar masa bertugas rasmi mereka. Ini tidak termasuk pegawai SPR atau pemerhati, kerana mereka perlu kekal adil dan neutral semasa tempoh pilihan raya.

Subscribe to receive free email updates: