Tiada bayaran untuk jumpa Trump, sembang Najib

Tiada bayaran untuk jumpa Trump, sembang Najib - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tiada bayaran untuk jumpa Trump, sembang Najib, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tiada bayaran untuk jumpa Trump, sembang Najib
link : Tiada bayaran untuk jumpa Trump, sembang Najib

Baca juga


Tiada bayaran untuk jumpa Trump, sembang Najib



Demikianlah Artikel Tiada bayaran untuk jumpa Trump, sembang Najib

Sekianlah artikel Tiada bayaran untuk jumpa Trump, sembang Najib kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tiada bayaran untuk jumpa Trump, sembang Najib dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/10/tiada-bayaran-untuk-jumpa-trump-sembang.html
Donald Trump sendiri, berbeza daripada amalan 'pendahulunya' yang menemui Presiden AS ketika itu, George W Bush.
Najib-TrumpKUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak hari ini menjelaskan Malaysia tidak memberi sebarang bayaran untuk menemui Presiden Amerika Syarikat (AS), Donald Trump di White House, bulan lalu.
Perdana menteri berkata, lawatannya ke Washington pada September atas jemputan Trump sendiri, tidak sama dengan amalan “pendahulunya” yang menemui Presiden AS ketika itu, George W Bush.
“Sebagai tambahan, saya jelaskan jemputan Trump dibuat atas urusan kerajaan.
“Saya tidak perlu bayar apa-apa untuk jemputan tersebut…pendahulu saya melakukan perkara tersebut untuk dapatkan jemputan dari Bush,” katanya dipercayai merujuk lawatan Tun Dr Mahathir Mohamad ke AS pada 2002.
“Kita tidak amalkan kaedah itu. Pendahulu saya diterima oleh pembangkang sekarang,” kata Najib dalam sesi soal jawab lisan di Dewan Rakyat hari ini.
Beliau menjawab soalan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang bertanyakan sama ada kerajaan menukar dasar luar yang mesra AS.
“Kita bukan menukar dasar luar negara. Dasar luar negara kita memang berasas kepada soal prinsip, kita tidak ubah ikut keadaan dan situasi.
“Kita tidak buat U-turn…ada pihak lain suka buat U-turn…dulu tidak setuju, sekarang setuju. Biasanya ini dibuat oleh pembangkang, tapi kita konsisten, boleh semak dasar luar negara kita.
“Kita istiqamah konsisten sepanjang masa, walaupun dalam apa jua keadaan, kita tetap pertahan prinsip kedaulatan negara dan nasional,” kata Najib.
Pada 16 September lalu, Najib dilaporkan berkata, Dr Mahathir pernah membayar RM7 juta untuk melobi dan menemui Bush melalui seorang pelobi yang bermaustatin di Hong Kong.
Keesokannya, anak Tan Sri Megat Junid Megat Ayub dipetik The Star berkata, ayahnya yang juga timbalan menteri dalam negeri ketika itu pernah membantu Dr Mahathir mengatur pertemuan dengan Bush di White House dengan membayar jutaan ringgit pada Mei 2002.
Megat Fairouz Junaidi berkata, inisiatif untuk mengadakan mesyuarat itu bermula April 2001, di mana ayanya menemui orang tertentu, termasuk membayar pelobi, untuk memastikan pertemuan itu menjadi kenyataan.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: