UMNO...MEMANGLAH TUN M MAHUKAN KUASA....

UMNO...MEMANGLAH TUN M MAHUKAN KUASA.... - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul UMNO...MEMANGLAH TUN M MAHUKAN KUASA...., kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : UMNO...MEMANGLAH TUN M MAHUKAN KUASA....
link : UMNO...MEMANGLAH TUN M MAHUKAN KUASA....

Baca juga


UMNO...MEMANGLAH TUN M MAHUKAN KUASA....



Demikianlah Artikel UMNO...MEMANGLAH TUN M MAHUKAN KUASA....

Sekianlah artikel UMNO...MEMANGLAH TUN M MAHUKAN KUASA.... kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel UMNO...MEMANGLAH TUN M MAHUKAN KUASA.... dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/10/umnomemanglah-tun-m-mahukan-kuasa.html
Kata Ketua Penerangan UMNO, Annuar Musa, agenda Tun Mahathir Mohamad mahu menjatuhkan Najib Razak bukan kerana bangsa atau negara, sebaliknya semata-mata disebabkan kuasa.

Kata beliau, agenda itu bermula pada 2013 iaitu setelah anaknya, Mukhriz Mahathir kalah dalam pemilihan untuk merebut jawatan Naib Presiden UMNO.

Bukan soal agama atau bangsa, tetapi disebabkan dia mahu kekal berkuasa, kata Annuar yang kes beliau berhubung dakwaan salah guna kuasa ketika menjadi Pengerusi MARA masih lagi tergantung keputusannya.

Beliau disiasat oleh SPRM dan Audit Dalaman MARA berkaitan penajaan oleh anak syarikat MARA kepada pasukan bolasepak Kelantan sehingga jawatannya sebagai Pengerusi MARA digantung, namun sehingga ini tidak diketahui apa keputusan siasatan terhadapnya.

Politik memang untuk mendapatkan kuasa kerana melalui kuasalah pelbagai usaha untuk agama, bangsa dan negara dapat dilaksanakan.

Apakah hanya Tun Mahathir berjuang untuk kuasa, manakala Najib tidak berjuang untuk kuasa?

Apa pula tujuan Annuar sendiri mempertahankan Najib kalau bukan mahu memberinya terus berkuasa sebagai Perdana Menteri?

Tidak perlu Annuar mempertikai atau meragui sejauh mana usaha Tun Mahathir untuk agama dan bangsa selama ini kerana semuanya terbentang di mata dan dalam pengetahuan kebanyakan daripada kita.

Dari segi agama, bukan saja dalam negara, bahkan Tun Mahathirlah antara pemimpin dunia yang lantang memperjuangkan nasib rakyat Palestin dan Bosnia.

Semuanya dapat beliau lakukan ketika berkuasa dahulu. Kali ini memang Tun Mahathir sebagai Pengerusi Pakatan Harapan mahu menjatuhkan Najib demi untuk mendapatkan kuasa.

Dengan kuasa, tidak saja lebih banyak agenda bangsa dan agama dapat dilakukannya, bahkan melalui kuasalah juga janji-janji Pakatan Harapan seperti menghapuskan GST dan tol, menubuhkan RCI untuk 1MDB dan Felda serta pelbagai agenda lain dapat dilaksanakan.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: