Aduan Qazaf: Hanipa, Raja Bahrin sudah disiasat Jawi

Aduan Qazaf: Hanipa, Raja Bahrin sudah disiasat Jawi - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Aduan Qazaf: Hanipa, Raja Bahrin sudah disiasat Jawi, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Aduan Qazaf: Hanipa, Raja Bahrin sudah disiasat Jawi
link : Aduan Qazaf: Hanipa, Raja Bahrin sudah disiasat Jawi

Baca juga


Aduan Qazaf: Hanipa, Raja Bahrin sudah disiasat Jawi



Demikianlah Artikel Aduan Qazaf: Hanipa, Raja Bahrin sudah disiasat Jawi

Sekianlah artikel Aduan Qazaf: Hanipa, Raja Bahrin sudah disiasat Jawi kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Aduan Qazaf: Hanipa, Raja Bahrin sudah disiasat Jawi dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/11/aduan-qazaf-hanipa-raja-bahrin-sudah.html

Dua ahli parlimen AMANAH telah diambil keterangan oleh pegawai penyiasat dari Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) hari ini, susulan aduan berkaitan qazaf terhadap Ahli Parlimen Tambun Datuk Seri Ahmad Husni Mohamad Handzlah.
Ahli Parlimen Sepang Mohamad Hanipa Maidin dipetik berkata menerusi status di laman facebook memaklumkan beliau sedang disiasat oleh seorang pegawai wanita dan Ahli Parlimen Kuala Terengganu Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah diambil keterangan oleh seorang pegawai lelaki di dalam sebuah bilik berasingan.
Aduan Qazaf: Hanipa, Raja Bahrin sudah disiasat JawiDimaklumkan juga pegawai penyiasat telah menonton rakaman video ucapan Ahmad Husni ketika beliau berucap dalam perbahasan bajet di Dewan Rakyat pada 1 November lalu.
“Saya difahamkan ikut SOPnya selepas ini insyaAllah keterangan YB Tambun pula akan diambil,” ujar Mohamad Hanipa sebagaimana di tulis dalam statusnya hari ini.
Pada 7 November lalu ahli parlimen Pakatan Harapan yang di wakili oleh Mohamad Hanipa dan Raja Kamarul Bahrin telah memfailkan aduan qazaf terhadap Ahmad Husni.
Dalam kenyataan bersama ahli parlimen dari AMANAH itu memohon Jawi menyiasat kenyataan dibuat Ahmad Husni di bawah seksyen 41 Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah Persekutuan) 1997.
Dalam ucapan perbahasan yang dibuat Ahmad Husni di dewan rakyat beliau didakwa telah mengeluarkan beberapa perkataan mengenai Ketua Umum Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Dalam aduan yang dibuat turut menyebut mereka menyakini kata-kata yang dilontarkan oleh Ahmad Husni di dewan rakyat itu adalah satu tuduhan jenayah qazaf ke atas Anwar.
Ahmad Husni didakwa telah menuduh Anwar melakukan liwat tanpa Ahmad Husni mengemukakan empat saksi lelaki yang benar-benar menyaksikan tuduhan perbuatan liwat tersebut.

Subscribe to receive free email updates: