SPRM gesa siasat peguam selepas dokumen bocor kaitkan pemimpin Johor

SPRM gesa siasat peguam selepas dokumen bocor kaitkan pemimpin Johor - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul SPRM gesa siasat peguam selepas dokumen bocor kaitkan pemimpin Johor, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : SPRM gesa siasat peguam selepas dokumen bocor kaitkan pemimpin Johor
link : SPRM gesa siasat peguam selepas dokumen bocor kaitkan pemimpin Johor

Baca juga


SPRM gesa siasat peguam selepas dokumen bocor kaitkan pemimpin Johor



Demikianlah Artikel SPRM gesa siasat peguam selepas dokumen bocor kaitkan pemimpin Johor

Sekianlah artikel SPRM gesa siasat peguam selepas dokumen bocor kaitkan pemimpin Johor kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel SPRM gesa siasat peguam selepas dokumen bocor kaitkan pemimpin Johor dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/11/sprm-gesa-siasat-peguam-selepas-dokumen.html
Dokumen lebih 100 muka surat dilabel 'rahsia' dan menurut SPRM, hanya diserahkan kepada peguam bela Abdul Latif Bandi.
Selva-Mookiah_SPRMPETALING JAYA: Seorang peguam panel Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menggesa polis menyiasat pihak yang membocorkan dokumen rakaman siasatan skandal melibatkan bekas exco perumahan Johor.
Datuk Selva Mookiah yang merupakan sebahagian Panel Penasihat Operasi SPRM berkata siasatan juga perlu tertumpu kepada kenyataan Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Seri Azam Baki, yang dokumen lebih 100 muka surat itu yang dicap “Rahsia” sebelum ini hanya diberikan kepada peguambela.
“Sekiranya terdapat peguam yang terlibat, bukan sahaja peguam tertuduh, tetapi mana-mana peguam yang terlibat harus diambil tindakan bagi memastikan sistem keadilan dipelihara,” katanya kepada FMT.
Semalam, Azam berkata SPRM memandang serius kebocoran dokumen itu yang dilihat mendedahkan tuduhan salah laku melibatkan pemimpin kanan politik Johor.
Kenyataan rakaman percakapan itu diserahkan kepada peguam bela berdasarkan undang-undang sedia ada bagi tujuan pembelaan selepas suspek dituduh.
Azam memberitahu FMT pihaknya sudah membuat laporan kepada pihak polis bagi menyiasat kebocoran berkenaan.
Sebuah laman web memuat naik kandungan penuh dokumen berkenaan siasatan terhadap bekas exco perumahan dan kerajaan tempatan, Datuk Abdul Latif Bandi.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: