AMANAH Bukit Katil akan pastikan 4 Dun dikuasai PH

AMANAH Bukit Katil akan pastikan 4 Dun dikuasai PH - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul AMANAH Bukit Katil akan pastikan 4 Dun dikuasai PH, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : AMANAH Bukit Katil akan pastikan 4 Dun dikuasai PH
link : AMANAH Bukit Katil akan pastikan 4 Dun dikuasai PH

Baca juga


AMANAH Bukit Katil akan pastikan 4 Dun dikuasai PH



Demikianlah Artikel AMANAH Bukit Katil akan pastikan 4 Dun dikuasai PH

Sekianlah artikel AMANAH Bukit Katil akan pastikan 4 Dun dikuasai PH kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel AMANAH Bukit Katil akan pastikan 4 Dun dikuasai PH dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/12/amanah-bukit-katil-akan-pastikan-4-dun.html

Ditubuhkan sejak awal penubuhan Parti AMANAH Negara, bermula dengan GHB Kawasan Bukit Katil, AMANAH Bukit Katil kini bergerak lancar dan aktif melaksanakan pelbagai program dan pendekatan bagi memastikan Parlimen Bukit Katil dapat dikuasai oleh Pakatan Harapan (PH) dalam Pilihan Raya Umum ke-14 nanti.
Sewaktu ia ditubuhkan, lebih separuh AJK PAS Kawasan Bukit Katil sessi 2015/2017 menyertai AMANAH termasuk YDP, TYDP, S/U, Ketua Pemuda, Ketua Muslimat dan AJK2 dan kini keahliannya terus meningkat.
AMANAH Bukit Katil akan pastikan 4 Dun dikuasai PHDemikian kata ketuanya, Mohd Sofi Abdul Wahab sewaktu dihubungi Malaysia Dateline.
“Bukit Katil menjadi tempat tertubuhnya AMANAH Negeri Melaka di sebuah pejabat yang dipunyai Ketua Kawasan AMANAH Bukit Katil sekarang,” katanya.
Pejabat AMANAH Kawasan dan Pusat Peduli Rakyat Kawasan Bukit Katil terletak di Graha AMANAH Melaka di Bukit Katil, sambungnya.
Kata Sofi lagi, AMANAH Kawasan Bukit Katil akan berusaha sedaya upaya untuk memastikan keempat-empat Dun dalam Parlimen Bukit Katil ini iaitu Bukit Baru, Ayer Molek, Bachang dan Ayer Keroh jatuh ke tangan PH pada PRU14 nanti.
Sekarang ini tiga daripada empat Dun telah dikuasai pembangkang iaitu 3 DAP dan 1 PAS. AMANAH dijangka akan bertanding mewakili PH sekurang-kurangnya di 1 Dun, katanya lagi.
Setakat ini katanya, pelbagai program dan aktiviti telah dilaksanakan oleh AMANAH Bukit Katil bagi merealisasikan misi menawan Parlimen Bukit Katil dalam PRU nanti.
Antara program dan aktiviti tersebut antaranya kata beliau ialah bantuan banjir di Pulau Pinang, program mensasarkan keempat-empat Dun dalam Parlimen Bukit Katil untuk dimenangi oleh PH, Tanweer Bulanan – Ustaz Wan Ji Wan Hussin, Ustaz Uda Kassim, Tanweer dwibulanan dalam kalangan AJK Kawasan, Program Tazkirah mingguan di Madrasah Al Bayan, menubuhkan Cilik Al Fateh pada 2016 dan satu lagi pada 2018, Pasar Peduli Rakyat dengan kerjasama AWAN Kawasan dan Negeri sebanyak 3 kali.
Selain itu program-program ziarah dan dialog bersama penduduk turut diadakan dari semasa ke semasa, kata Sofi.

Subscribe to receive free email updates: