Janji hapus tol, subsidi minyak pembangkang cemarkan alam sekitar, sembang Najib

Janji hapus tol, subsidi minyak pembangkang cemarkan alam sekitar, sembang Najib - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Janji hapus tol, subsidi minyak pembangkang cemarkan alam sekitar, sembang Najib, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Janji hapus tol, subsidi minyak pembangkang cemarkan alam sekitar, sembang Najib
link : Janji hapus tol, subsidi minyak pembangkang cemarkan alam sekitar, sembang Najib

Baca juga


Janji hapus tol, subsidi minyak pembangkang cemarkan alam sekitar, sembang Najib



Demikianlah Artikel Janji hapus tol, subsidi minyak pembangkang cemarkan alam sekitar, sembang Najib

Sekianlah artikel Janji hapus tol, subsidi minyak pembangkang cemarkan alam sekitar, sembang Najib kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Janji hapus tol, subsidi minyak pembangkang cemarkan alam sekitar, sembang Najib dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/12/janji-hapus-tol-subsidi-minyak.html
POLISI “hapuskan tol dan subsidi minyak” yang ditawarkan Pakatan Harapan (PH) bakal meningkatkan pencemaran udara negara kata Perdana Menteri Najib Razak.
Beliau berkata bukan saja PH masih tidak dapat menjelaskan bagaimana polisi mereka dapat dibiayai, malah menyebabkan penambahan kenderaan di atas jalanraya ketika usaha sedang ditingkatkan untuk menangani fenomena perubahan iklim yang melanda dunia ketika ini.
“Bukan saja mereka tidak tahu bagaimana mahu membiayai polisi-polisi ini, ia turut bakal menyebabkan penambahan kenderaan di jalanraya, menambah kadar CO2 di udara dan jejak karbon yang sepatutkan kita kurangkan, bukan tambah jika kita mahu dunia ini selamat untuk kehidupan sejagat,” kata beliau pada Wacana Antarabangsa Anak Muda Kuala Lumpur Ke-2 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini.
Najib berkata kerajaan persekutuan setakat ini berjaya menjalankan polisi yang boleh mengurangkan pengeluaran karbon dioksida kini sehingga 45% pada 2030, berbeza dengan janji manis kosong pembangang yang tidak mempedulikan alam sekitar.
“Usaha kami dalam perkara ini membuahkan hasil. Sebelum ini kami telah berikrar untuk mengurangkan pengeluaran CO2 sehingga 40% menjelang 2020 berdasarkan perkiraan pada 2005. Dan pada 2015, kita telah berjaya mengurangkan 33% - jadi anda boleh lihat kita dalam jalan yang betul.
“Kita turut menyasarkan untuk mencapai pengurangan sehingga 45% pada 2030, dan mencapai karbon neutral pada 2050 - bukti komitmen kita terhadap anak muda dan generasi masa depan.
“Ini komitmen sebenar, bukan janji murahan – seperti mana yang mungkin kamu dengar daripada ahli politik yang menjanjikan pengurangan tol dan penambahan subsidi minyak,” kata beliau.
Tahun lalu, Najib mengumumkan kerajaan kini membiayai sebanyak 200 projek teknologi hijau di seluruh negara melibatkan kos sebanyak RM2.6 bilion, bukti komitmen negara dalam usaha mengurangkan masalah perubahan cuaca.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: