Umno-BN akan guna cara tipu untuk menang PRU 14

Umno-BN akan guna cara tipu untuk menang PRU 14 - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Umno-BN akan guna cara tipu untuk menang PRU 14, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Umno-BN akan guna cara tipu untuk menang PRU 14
link : Umno-BN akan guna cara tipu untuk menang PRU 14

Baca juga


Umno-BN akan guna cara tipu untuk menang PRU 14



Demikianlah Artikel Umno-BN akan guna cara tipu untuk menang PRU 14

Sekianlah artikel Umno-BN akan guna cara tipu untuk menang PRU 14 kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Umno-BN akan guna cara tipu untuk menang PRU 14 dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/12/umno-bn-akan-guna-cara-tipu-untuk.html
Setiausaha Organisasi Parti Amanah Negara (AMANAH), Suhaizan Kaiat mengingatkan, selepas senjata pilihan raya Umno-BN menggunakan Bantuan Rakyat Satu Malaysia (BR1M), agama dan perkauman tidak lagi berjaya memikat hati rakyat, maka mereka mungkin akan mengubah strategi melalui penipuan pilihan raya.
Beliau yang juga merupakan Naib Pengerusi AMANAH Johor mendakwa, kini terdapat nama-nama pengundi yang telah dipindahkan keluar dari kawasan tempat undi yang asal dan terdapat juga undi pos yang wujud walaupun kem tentera masih dalam pembangunan.
“Rakyat perlu berhati-hati dengan isu perpindahan pengundi dan undi pos. Isu ini akan digunakan untuk ‘survival’ politik Umno,” Suhaizan Kaiat ketika berucap di Majlis Makan Malam anjuran Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Tebrau, Johor 1 Disember lalu.
Dalam hal ini tegas Suhaizan, rakyat perlu memberi sokongan yang sangat besar. Hanya gelombang yang sangat besar mampu menutup penipuan pilihan raya.
Adun Pengkalan Rinting, YB Cheo Yee How dari DAP turut sependapat dengan Suhaizan Kaiat dan beliau berkata, Umno hanya mahu menipu.
“Mereka (Umno) hanya mampu tipu rakyat sahaja dan bukan mahu menolong rakyat dalam kesusahan atas kesempitan hidup. Kerajaan hanya mahukan kuasa bukan mahu memikul tanggunjawab membantu rakyat.
“Seperti apa yang terjadi dalam Sidang Dewan Undangan Negeri Johor, Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin hanya pandai menabur janji tetapi ia sekadar retorik.
Program Makan Malam itu turut dihadiri oleh pimpinan tertinggi kawasan dan negeri dari kesemua parti komponen Pakatan Harapan (PH) serta ribuan pembeli meja dalam program tersebut.
“Contoh seperti yang terkandung dalam Bajet Johor 2018 yang menjanjikan Johor berteknologi tetapi Sidang Dun Johor hari ni masih tidak mampu membuat liputan secara langsung,” Cheo Yee How ketika berucap di hadapan hadirin.
Program Makan Malam itu turut dihadiri oleh pimpinan tertinggi kawasan dan negeri dari kesemua parti komponen Pakatan Harapan (PH) serta turut dibanjiri ribuan pembeli meja dalam program tersebut.

Subscribe to receive free email updates: