Guru belum guna tablet percuma sepenuhnya di sekolah

Guru belum guna tablet percuma sepenuhnya di sekolah - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Guru belum guna tablet percuma sepenuhnya di sekolah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Guru belum guna tablet percuma sepenuhnya di sekolah
link : Guru belum guna tablet percuma sepenuhnya di sekolah

Baca juga


Guru belum guna tablet percuma sepenuhnya di sekolah



Demikianlah Artikel Guru belum guna tablet percuma sepenuhnya di sekolah

Sekianlah artikel Guru belum guna tablet percuma sepenuhnya di sekolah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Guru belum guna tablet percuma sepenuhnya di sekolah dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/12/guru-belum-guna-tablet-percuma.html
Mereka juga tidak menggunakan aplikasi untuk membaca akhbar Utusan Malaysia.
Kamarozaman-Abd-Razak
PETALING JAYA: Para guru yang menerima komputer tablet percuma daripada kerajaan belum menggunakan peranti itu sepenuhnya.
Mereka hanya menggunakan tablet untuk perkara asas seperti nota atau mencari maklumat dakam talian, kata Presiden Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP) Kamarozaman Abd Razak.
Beliau berkata tidak semua guru menerima tablet itu buat masa ini kerana ia sedang diedarkan secara berperingkat.
“Ciri-ciri khas tablet untuk guru melaksanakan pengajaran kreatif belum lagi dilaksanakan dan masih sedang dibincangkan,” katanya.
Utusan Melayu, yang menerbitkan akhbar harian Utusan Malaysia dan Kosmo, diberi kontrak untuk membekalkan lebih 180,000 tablet untuk para guru di seluruh negara tahun ini, menurut Timbalan Menteri Pendidikan P Kamalanathan.
Tablet itu dipakejkan dengan aplikasi untuk mengakses akhbar syarikat itu dengan mudah.
Bagaimanapun, para guru yang ditemubual berkata mereka belum menggunakan aplikasi itu untuk membaca berita dalam talian.
Nurul Shafiyah Mustafa Kamal, 31, yang mengajar di sebuah sekolah menengah di Perak, berkata beliau terima tablet itu pada Ogos tetapi tidak menggunakan tablet itu sepenuhnya.
“Kualiti tidak berapa bagus tetapi boleh digunakan untuk kegunaan asas seperti cari maklumat dalam talian atau nota,” kata Nurul.
Nurul akui beliau tidak membaca Utusan melalui aplikasi kerana beliau jarang menggunakan tablet itu dan lebih gemar guna laptop.
Tablet yang dibekalkan itu ialah Lenovo Tab 3 Essential dengan paparan skrin 7 inci dan resolusi 1024 x 600.
Ia berfungsi menggunakan sistem operasi Android 5.0 Lollipop dan 1.3 Ghz pemproses quad-core.
Seorang lagi guru, yang tidak mahu dinamakan dan berkhidmat di sebuah sekolah menengah di Jempol, Negeri Sembilan, berkata beliau menggunakan tablet di sekolah tetapi tidak menggunakan tablet itu sepenuhnya di rumah.
“Saya pernah sambungkan tablet itu pada projector semasa mengajar.
“Tablet itu berguna kerana ia mengalakkan guru seperti saya yang keberatan menggunakan peranti elektronik untuk mula menggunakannya. Tablet itu sebenarnya menjadikan kerja kami lebih efisien,” katanya kepada FMT.
Bagaimanapun, beliau juga tidak menggunakan aplikasi Utusan dalam tablet itu untuk membaca berita.

Subscribe to receive free email updates: