RAKYAT DI SELURUH NEGARA BERSEDIA UNTUK JATUHKAN BN TAPI PH TAK BERSEDIA

RAKYAT DI SELURUH NEGARA BERSEDIA UNTUK JATUHKAN BN TAPI PH TAK BERSEDIA - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul RAKYAT DI SELURUH NEGARA BERSEDIA UNTUK JATUHKAN BN TAPI PH TAK BERSEDIA, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : RAKYAT DI SELURUH NEGARA BERSEDIA UNTUK JATUHKAN BN TAPI PH TAK BERSEDIA
link : RAKYAT DI SELURUH NEGARA BERSEDIA UNTUK JATUHKAN BN TAPI PH TAK BERSEDIA

Baca juga


RAKYAT DI SELURUH NEGARA BERSEDIA UNTUK JATUHKAN BN TAPI PH TAK BERSEDIA



Demikianlah Artikel RAKYAT DI SELURUH NEGARA BERSEDIA UNTUK JATUHKAN BN TAPI PH TAK BERSEDIA

Sekianlah artikel RAKYAT DI SELURUH NEGARA BERSEDIA UNTUK JATUHKAN BN TAPI PH TAK BERSEDIA kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel RAKYAT DI SELURUH NEGARA BERSEDIA UNTUK JATUHKAN BN TAPI PH TAK BERSEDIA dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/12/rakyat-di-seluruh-negara-bersedia-untuk.html
Berita ini dan ekoran beritanya menambahkan lagi kebenaran dakwaan Ketua Puteri UMNO Mas Ermietati Samsudin bahawa cabaran yang dihadapi oleh UMNO semakin getir oleh kerana pada pengamatan saya berita sumpama ini  menambahkan muak dan kebencian rakyat kepada BN.
Rakyat  merasa kecerdikkan mereka telah diperbodohkan dan dihina dan mereka hanya melihat kepala berita ini sepintas lalu atau menutup TV tiga suku.Kepada mereka tindakan  ini tidak lebih dari membalas dendam atas pembongkaran 1MDB dan RM2.9 Billion.
Tentunya berita kejadian baru lebih menarik dari berita lama yang terjadi  30 tahun lalu.
Seorang dramatis  terkemuka Nur Fathia yang  tweeetnya diikuti oleh lebih 200,000 orang telah bertanya adakah bijak untuk mendakwa Tun Mahathir bagi kes Forex 30 tahun lalu.
Rasional mereka kerajaan akan melakukan apa sahaja untuk mempastikan Datuk Seri Najib tidak akan ke penjara. Simpati kepadanya tinggi  kerana beliau tidak kental  semangat perjuangannya seperti Dr.Mahathir dan Anwar Ibrahim.
Dua orang di pihak Mahathir yang juga tidak sanggup ke penjara ialah Tun Daim Zainuddin dan Tan Sri Nor Mohamed Yackop kerana mereka adalah orang “perjuangan wang” dan bukan perjuangan ideologi dan politik seperti Dr,Mahathir dan Anwar  sedangkan Najib pula dari kelas feudal.Darah Bugis moden tak semerah darah Bugis asli.Yang tinggal hanya bibir yang merah,
Rakyat pada keseleruhannya dari Utara Ke Selatan,dari Timur ke Barat telah bersedia untuk menjatuhkan kerajaan BN.Maklumat terakhir dari sumber “kali lima”,DUN negeri yang pasti jatuh ialah Kedah dengan Pulau Pinang dan Kelantan kekal status quonya, Johor telur di hujung tanduk. Suatu berita yang saya tidak mahu percaya api dalam sekam di Melaka.
Majorti rakyat percaya BN akan kembali berkuasa kerana pembangkang tidak bersedia seperti yang diharapkan walaupun rakyat telah bersedia untuk mengenepikan racist  China dan Melayu kerana yang lebih tebal di hati rakyat ialah perasaan anti GST,turun naik harga minyak,harga barang mahal, Felda,drama kes Isa Samad, rasuah,kehidupan mewah dan feudalisme kepimpinan negara.
Dalam dilemma rakyat mungkin tidak keluar mengundi.Kempen yang mesti diutamakan ialah kempen keluar mengundi.
Berat bagi saya untuk turut meyalahkan ROS dalam soal kesasehan wujudnya parti-parti pembangkang kerana yang memberi ruang kepada mereka untuk mencari kesilapan di pihak parti-parti pembangkang sendiri.Kerajaan mana pun juga akan menggunakan kuasa ditangannya untuk kekal berkuasa.Ingatlah The Power of incumbency.Najib telah membuktikan bahawa beliau mahu berkuasa  by hook or by crook.

Subscribe to receive free email updates: