Calon PM: Hanya jika semua parti setuju, kata Dr M

Calon PM: Hanya jika semua parti setuju, kata Dr M - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Calon PM: Hanya jika semua parti setuju, kata Dr M, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Calon PM: Hanya jika semua parti setuju, kata Dr M
link : Calon PM: Hanya jika semua parti setuju, kata Dr M

Baca juga


Calon PM: Hanya jika semua parti setuju, kata Dr M



Demikianlah Artikel Calon PM: Hanya jika semua parti setuju, kata Dr M

Sekianlah artikel Calon PM: Hanya jika semua parti setuju, kata Dr M kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Calon PM: Hanya jika semua parti setuju, kata Dr M dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/01/calon-pm-hanya-jika-semua-parti-setuju.html
Tun Dr Mahathir Mohamad membayangkan yang beliau hanya akan menjadi calon perdana menteri Pakatan Harapan (HARAPAN) hanya jika mendapat persetujuan kesemua parti komponen.
"Saya akan ikut keputusan kesemua empat parti," katanya pada sidang media di Putrajaya hari ini.
Beliau ditanya berkenaan laporan Malaysiakini semalam yang tiga daripada empat parti komponen HARAPAN bersetuju untuk menamakannya sebagai calon perdana menteri dan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon timbalan perdana menteri.
Beliau bagaimanapun mendakwa tidak tahu sama ada PKR yang masih tidak bersetuju dengan cadangan itu dan sebabnya.
"Saya tidak tahu, kerana mereka tiada memaklumkan apa-apa," katanya lagi.
Malaysiakini semalam melaporkan HARAPAN mungkin mengumumkan calon perdana menteri dalam konvensyen gabungan itu Ahad ini.
HARAPAN dijangka mengumumkan Mahathir sebagai calon rasmi mereka.
Namun, Malaysiakini dimaklumkan tiada kesepakatan sama ada Dr Mahathir perlu dinamakan sebagai "perdana menteri sementara" atau tidak.
Seorang sumber yang terlibat dalam perkara itu mendakwa pengumuman itu tidak akan diteruskan jika konsensus berhubung soal itu gagal dicapai pada mesyuarat Majlis Presiden HARAPAN Khamis ini.
Ketika ditanya sama ada HARAPAN akan dapat meneruskan pengumuman itu nanti, Mahathir berkata keputusan akan dibuat ketika mesyuarat esok.

Subscribe to receive free email updates: