Nurul Izzah perdana menteri Malaysia

Nurul Izzah perdana menteri Malaysia - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Nurul Izzah perdana menteri Malaysia, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Nurul Izzah perdana menteri Malaysia
link : Nurul Izzah perdana menteri Malaysia

Baca juga


Nurul Izzah perdana menteri Malaysia



Demikianlah Artikel Nurul Izzah perdana menteri Malaysia

Sekianlah artikel Nurul Izzah perdana menteri Malaysia kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Nurul Izzah perdana menteri Malaysia dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/01/nurul-izzah-perdana-menteri-malaysia.html
Mengundi akan menjadi sesuatu yang sangat cool dalam PRU kali ini.
Malah, mengundi Pakatan Harapan (HARAPAN) akan menjadikan awak lebih cool.
Lagipun mengundi BN terlalu mainstream.
Instagram awak akan bertambah followers selepas awak upload gambar jari terpalit dakwat hitam selepas mengundi HARAPAN.
Dan jika BN menang sekali lagi, percayalah yang Malaysia tidak akan rasa seronok mana pun lepas tu.
Awak yang muda-muda pasti akan berputus asa dengan agenda ‘meneruskan kemajuan’ yang dikhutbahkan BN.
Cool itu akan tiba-tiba hilang.
Maka, untuk menjadikan momen mengundi lebih cool lagi, turunlah mengundi dengan berhajat menjadikan wanita muda sebagai perdana menteri pertama dalam Malaysia!
Pilihan orang muda
Setelah Pakatan Harapan semacam buntu menentukan siapakah perdana menteri dari kerajaan HARAPAN, saya kira mencadangkan Nurul Izzah sebagai Perdana Menteri Malaysia selepas Najib tidaklah mengarut sangat.
Kita mesti segera sedar, tentu ada puncanya mengapa lebih 3.7 juta anak muda yang layak mengundi tetapi tidak mendaftar sedikit pun tidak berahi dengan politik hari ini.
Boleh jadi ini disebabkan mereka hanya ditawarkan muka-muka lama sebagai calon perdana menteri untuk memerintah Malaysia (baca: mereka).
Semangat nak turun mengundi pun jadi mati.

Dunia politik hari ini sudah berevolusi kepada pimpinan muda. Walaupun Najib tidaklah sampai nak mengangkat Khairy Jamaludin menggantikannya semata-mata untuk mengambil hati orang muda, tetapi kalau ia benar-benar berlaku, bungkuslah HARAPAN.
Jika kita mahu anak-anak muda ini berani membuat perubahan, kitalah yang mesti memulakannya dahulu.
Mungkin langkah pertama adalah dengan memasyhurkan seorang calon perdana menteri yang
muda malah bakal menjadi wanita pertama memegang jawatan itu di Malaysia!
Mengenang budi Anwar
Ia bukanlah alasan paling bijak untuk mencadangkan Nurul Izzah dengan niat menghargai budi dan pengorbanan Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Tetapi ia mungkin alasan paling jujur yang boleh diberikan.
Di saat semua; penyokong tegar dari zaman Reformasi, simpatisan Anwar dan pembenci Tun Dr Mahathir Mohamad bertelagah sesama sendiri andai Dr Mahathir dipilih semula, tidakkah mencadangkan Nurul Izzah sebagai PM boleh menyejukkan sedikit hati mereka?
Itu belum masuk lagi kisah dendam pada Dr Mahathir yang digelar 'Mahafiraun' dalam dekad yang lepas.
Beliau yang tunduk memohon maaf ala pemerintah Jepun pun dipersoal keikhlasannya, inikan pula melantiknya semula menjadi PM?
Mahu disuruh beliau melutut pula selepas ini!
Mengubah permainan
Sebenarnya, HARAPAN boleh menentukan bagaimana pertarungan PRU ini dijalankan.
BN dengan Najib-nya dan HARAPAN dengan Dr Mahathir-nya. Tidakkah kita hanya bertarung mengikut rentak yang mereka tentukan?
Dengan mencadangkan nama seperti Nurul Izzah sebagai PM, dengan sendirinya kita boleh menentukan bagaimana corak pertandingan ini dijalankan.
Maka apabila kita berani mencalonkan muka baru seperti beliau, pengundi muda yang berjuta-juta yang sedang memerhati apa sedang kita buat, pasti akan terkesan.
Najib akan terperangkap, HARAPAN pula menang moral untuk pusingan pertama.

Mustahil Najib tiba-tiba memilih KJ di saat itu. Jika ya, beliau pastinya sudah terikut-ikut dengan rentak perlawanan yang kita tentukan.
Pengundi muda akan mula menilai keberanian kita. Hajat dan doa orang muda bagai dimakbul dari langit.
Seni peperangan ini pasti memenangkan HARAPAN.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: