Dr M ada niat rosakkan pembangkang kata Mohd Amar

Dr M ada niat rosakkan pembangkang kata Mohd Amar - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Dr M ada niat rosakkan pembangkang kata Mohd Amar, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Dr M ada niat rosakkan pembangkang kata Mohd Amar
link : Dr M ada niat rosakkan pembangkang kata Mohd Amar

Baca juga


Dr M ada niat rosakkan pembangkang kata Mohd Amar



Demikianlah Artikel Dr M ada niat rosakkan pembangkang kata Mohd Amar

Sekianlah artikel Dr M ada niat rosakkan pembangkang kata Mohd Amar kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Dr M ada niat rosakkan pembangkang kata Mohd Amar dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/01/dr-m-ada-niat-rosakkan-pembangkang-kata.html
PAS beranggapan kemunculan Tun Dr Mahathir Mohamad dan partinya hanya membawa banyak masalah dan tidak membantu memperkukuhkan pembangkang.
Sebaliknya Naib presiden PAS Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata Mahathir mempunyai niat untuk merosakkan pembangkang khususnya gabungan Pakatan Harapan (HARAPAN).
"Dia tidak banyak membantu untuk mengukuhkan pembangkang berdepan BN. Sebab banyak masalah yang berlaku hari ini, saya tengok selepas munculnya Mahathir dengan partinya.
"PKR jadi kelam-kabut, HARAPAN jadi kelam-kabut. Semuanya sejak Dr Mahathir muncul.
"Sebab itu pada pandangan saya Dr Mahathir ini niat tersembunyinya untuk merosakkan pembangkang dan bukan untuk membantu pembangkang menentang BN," tegas Mohd Amar.
Beliau mengulas tindakan Mahathir menggelar Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai pengkhianat kerana didakwa cuba memecahbelahkan undi pembangkang dalam pilihan raya umum akan datang.
Mahathir sebelum ini mendakwa, Abdul Hadi “membantu” Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak walaupun tahu beliau akan hilang banyak kerusi.
"Inilah niatnya dan ia tidaklah islamik sangat.
"Dalam Melayu, kita panggil pengkhianat," kata Mahathir ketika diminta mengulas hasrat PAS bertanding di 130 kerusi parlimen dalam pilihan raya umum akan datang.
Umno musuh tradisi PAS
Mengulas lanjut, Mohd Amar berkata, Mahathir sepatutnya jelas dengan pendirian PAS bahawa musuh politik utama parti Islam itu adalah BN.
"Jadi sesiapa yang menganggap PAS ini menyokong dan mempertahankan BN, terutamanya Umno adalah satu kesilapan.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: