Pulang tanah Felda di Jalan Semarak sandiwara PRU14 UMNO@BN..

Pulang tanah Felda di Jalan Semarak sandiwara PRU14 UMNO@BN.. - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pulang tanah Felda di Jalan Semarak sandiwara PRU14 UMNO@BN.., kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pulang tanah Felda di Jalan Semarak sandiwara PRU14 UMNO@BN..
link : Pulang tanah Felda di Jalan Semarak sandiwara PRU14 UMNO@BN..

Baca juga


Pulang tanah Felda di Jalan Semarak sandiwara PRU14 UMNO@BN..



Demikianlah Artikel Pulang tanah Felda di Jalan Semarak sandiwara PRU14 UMNO@BN..

Sekianlah artikel Pulang tanah Felda di Jalan Semarak sandiwara PRU14 UMNO@BN.. kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pulang tanah Felda di Jalan Semarak sandiwara PRU14 UMNO@BN.. dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/01/pulang-tanah-felda-di-jalan-semarak.html
Pertubuhan Generasi Warisan Kebangsaan mendakwa tindakan itu bertujuan menarik sokongan warga Felda menjelang PRU14 kerana 54 kerusi Parlimen di kawasan Felda ialah deposit selamat Umno-BN.
Roslan-Md-Isa-felda-jalan-semarakSebuah badan bukan kerajaan (NGO) memperjuangkan isu peneroka Felda yang rapat dengan PAS mendakwa tindakan Synergy Promenade Sdn Bhd (SPSB) mengembalikan tanah di Jalan Semarak kepada Felda tanpa sebarang kos ialah sandiwara Barisan Nasional (BN) menjelang pilihan raya umum ke-14 (PRU14).
Presiden Pertubuhan Generasi Warisan Kebangsaan (Generasi), Roslan Md Isa berkata, keputusan menyerahkan tanah itu kepada Felda tanpa sebarang kos tidak masuk akal.
Beliau turut mempersolkan tiada tindakan diambil ke atas Tan Sri Isa Samad yang merupakan pengerusi Felda ketika pemindahan hak milik tanah itu berlaku pada 2015.
“Ini semua sandiwara cap ayam. Apa yang berlaku memang dijangkakan, ini memang lakonan yang sangat membosankan kami anak-anak peneroka, umumnya para peneroka juga,” katanya kepada FMT.
Isa dilantik sebagai pengerusi Felda dari 2011 hingga Januari 2017, pengerusi Felda Global Ventures Holdings Bhd (FGV) mulai 1 Januari 2011 hingga 19 Jun lalu dan pengerusi FIC sejak ditubuhkan pada 2 Julai 2013 hingga 2017.
Felda dan SPSB menandatangani satu perjanjian persefahaman kira-kira 1 tengah hari tadi untuk mengembalikan semua 16 lot tanah di Jalan Semarak tanpa sebarang kos.
Bagaimanapun, Pengerusi Felda, Tan Sri Shahrir Samad dilaporkan berkata, siasatan polis dan audit forensik yang dijalankan sebuah firma audit luar ke atas projek Kuala Lumpur Vertical City (KLVC) di Jalan Semarak akan diteruskan.
Katanya, laporan polis yang dibuat pada 12 Disember dan 28 Disember lalu di bawah Seksyen 420 serta Seksyen 471 Kanun Keseksaan juga tidak akan ditarik balik.
Mengulas lanjut, Roslan mendakwa tindakan mengembalikan tanah Felda itu bertujuan menarik sokongan warga Felda menjelang PRU14.
“Mereka hanya nak undi warga Felda, dahulu 54 kerusi Parlimen adalah ‘fix deposit’ Umno-BN, tapi kini tidak lagi, ini yang membimbangkan mereka dan Datuk Seri Najib Razak.
“Kami tidak akan terpedaya lagi, mereka yang bersalah wajar dan wajib dibawa ke muka pengadilan.”
Presiden Majlis Belia Felda (MBFM), Anuar Manap bagaimanapun menolak dakwaan Generasi kononnya pengembalian tanah kepada Felda itu bermotifkan politik menjelang PRU14.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: