TIGA PENJURU ATAU GUNA LOGO SENDIRI, PELUANG TETAP MEMIHAK PAKATAN HARAPAN

TIGA PENJURU ATAU GUNA LOGO SENDIRI, PELUANG TETAP MEMIHAK PAKATAN HARAPAN - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul TIGA PENJURU ATAU GUNA LOGO SENDIRI, PELUANG TETAP MEMIHAK PAKATAN HARAPAN, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : TIGA PENJURU ATAU GUNA LOGO SENDIRI, PELUANG TETAP MEMIHAK PAKATAN HARAPAN
link : TIGA PENJURU ATAU GUNA LOGO SENDIRI, PELUANG TETAP MEMIHAK PAKATAN HARAPAN

Baca juga


TIGA PENJURU ATAU GUNA LOGO SENDIRI, PELUANG TETAP MEMIHAK PAKATAN HARAPAN



Demikianlah Artikel TIGA PENJURU ATAU GUNA LOGO SENDIRI, PELUANG TETAP MEMIHAK PAKATAN HARAPAN

Sekianlah artikel TIGA PENJURU ATAU GUNA LOGO SENDIRI, PELUANG TETAP MEMIHAK PAKATAN HARAPAN kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel TIGA PENJURU ATAU GUNA LOGO SENDIRI, PELUANG TETAP MEMIHAK PAKATAN HARAPAN dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/01/tiga-penjuru-atau-guna-logo-sendiri.html
Kata orang, untuk menang dan mencapai kejayaan, rintangan dan halangan memang selalu mendatang dan tidak dapat dielakkan.

Ia adalah lumrah, tetapi sebenarnya itulah kunci kejayaan dan menguatkan lagi semangat untuk terus berjuang.

Dalam hal ini, Pakatan Harapan juga tidak terkecuali. Satu demi cabaran yang datang, namun sehingga ini ia tidak menghalang usaha gabungan itu untuk menuju kejayaan menumbangkan UMNO, BN dan seterusnya menyelamatkan negara ini daripada kerosakan yang berpanjangan yang diakibatkan oleh Najib Razak.

Meskipun jika melalui pertandingan satu lawan satu, Najib sudah lama lari malam, namun dengan pelbagai sumber, termasuk kuasa wang tanpa had yang dimilikinya, beliau akhirnya berjaya melunakkan hati Hadi Awang dan Pas untuk menjauhi Pakatan Harapan.

Berdasarkan pelbagai petunjuk dan kecenderungan Hadi dan Pas sekarang, pertandingan tiga penjuru memang tidak dapat dielakkan.

Tetapi, berdasarkan perkembangan terkini, perlawanan tiga penjuru pun tidak banyak menjejaskan peluang Pakatan Harapan. Kuncinya ialah rakyat secara majoritinya sudah terlalu bosan dan meluat dengan Najib, UMNO dan BN.

Pelbagai tindak-tanduk dan skandal yang melingkari Najib membuatkan rakyat semakin sukar untuk terus memilihnya mentadbir negara ini.

Jika sehingga pilihanraya akan datang pun sudah ramai yang tidak sanggup berketuakannya, apatah lagi untuk tempoh lima tahun seterusnya.

Rakyat mahu mengakhiri eranya bersama UMNO dan BN daripada terus berkuasa kerana tidak sanggup lagi menanggung derita disamping lakonannya yang menyakitkan hati rakyat seolah-olah beliaulah yang terbaik mentadbir negara ini.

Untuk itu, tiga penjuru tidak akan mampu menyelamatkan Najib, malah Pas yang mahu jadi penyelamat itu pun akan dihanyutkan sekali oleh kuasa perubahan yang sentiasa membuak-buak di dada rakyat.

Selepas Najib berjaya melunakkan Pas untuk menjadikan pertandingan tiga penjuru dan langkah itu pula dilihat tidak lagi berkesan, kini urusan pendaftaran Pakatan Harapan adalah sasaran seterusnya.

Najib tahu jika Pakatan Harapan berjaya bertanding menggunakan satu logo untuk menyaingi BN dalam PRU 14 nanti, peluangnya untuk kekal berkuasa adalah semakin tipis.

Beliau juga tahu Tun Mahathir Mohamad adalah perancang terbaik dari segi strategi politik. Selain wibawa dan pengaruhnya, lihat bagaimana Tun Mahathir akhirnya berjaya membawa Pakatan Harapan mencapai persetujuan berkenaan pembahagian kerusi dan calon Perdana Menteri, sedangkan selama ini parti-parti pembangkang tidak pernah mencapai persetujuan muktamad dalam hal itu.

Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: