TV3 BERBOHONG KEPADA MUFTI SELURUH NEGARA

TV3 BERBOHONG KEPADA MUFTI SELURUH NEGARA - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul TV3 BERBOHONG KEPADA MUFTI SELURUH NEGARA, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : TV3 BERBOHONG KEPADA MUFTI SELURUH NEGARA
link : TV3 BERBOHONG KEPADA MUFTI SELURUH NEGARA

Baca juga


TV3 BERBOHONG KEPADA MUFTI SELURUH NEGARA



Demikianlah Artikel TV3 BERBOHONG KEPADA MUFTI SELURUH NEGARA

Sekianlah artikel TV3 BERBOHONG KEPADA MUFTI SELURUH NEGARA kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel TV3 BERBOHONG KEPADA MUFTI SELURUH NEGARA dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/01/tv3-berbohong-kepada-mufti-seluruh.html
KELAYAKAN  MUFTI TERCEMAR

TV3 atau sesiapapun bolih berbohong tapi mufti sebagai lambang tertinggi orang islam mestilah tidak tergopoh gapah mempercayai mana mana sumber berita tanpa usul periksa. Ini sebenarnya dituntut olih Islam dan ada dalam quran. Kalau mereka melakukan demikian maka bukan sahaja imej islam tu terjejas tetapi imej dan kelayakan mereka sebagai seorang mufti tu sendiri tercemar.(lihat lagi kemarahan ramai terhadap mufti di ruang komen)
TV3  membohongi para mufti diseluruh negara dengan berita bekas Perdana Menteri Dr.Mahathir Mahathir telah mengkafirkan mereka dalam buletin utamanya dengan memutarbelitkan ucapan  penggulungan yang sebenar Mahathir di Perhimpunan  Agong Parti Peribumi Malaysia baru baru ini.
Ucapan sebenar Mahathir  sila link kepada YouTube :https://youtu.be/UttXaoca4Pg
Pembohongan TV3 ini  telah digunakan pula oleh Utusan Malaysia untuk mengexploitasi Mufti Perak Tan Sri Harussani yang tidak pun mendengar ucapan ini  bagi kepentingan politik UMNO.
Dr. Mahathir sebenarnya berkata apabila Pas menghukum  orang-orang Islam yang tidak masuk Pas sebagai kafir maka mufti yang tidak masuk Pas juga tentunya digolongkan oleh Pas sebagai kafir.
Mahathir berkata jika mufti-mufti mengambil tanggungjawab  menyangkal  fatwa Haji Hadi itu maka tidaklah akan berlaku peristiwa berdarah Memali.
Mengenai tuduhan Mahathir tidak merujuk fatwa Hadi itu kepada Mufti-Mufti, Mahathir memang diketahui semasa menjadi Perdana Menteri  tidak mahu mencampuri hak mufti-mufti yang terletak di bawah Raja-Raja Melayu walaupun  beliau tidak puas hati dengan sikap mereka terutama dalam soal Al-Arqam.
Mufti Perak Harussani  telah diketahui  membuat beberapa kesilapan yang menimbulkan kemarahan orang Islam  dan tanpa disedarinya menjadi alat kepada porpaganda Kristian.
Umpamanya ketika  saya menjadi Ketua Pengarang Utusan Melayu, saya telah menyiarkan sebuah berita tentang  dakwaannya mengatakan lebih 200,000 orang Islam di Singapura memeluk agama Krisitian kerana memikirkan sebagai mufti beliau pasti mendapat dari sumber yang sah tetapi dinafikan dengan keras oleh badan Islam yang bertanggungjawab di Singapura.
Harus diingatkan walaupun  hanya sorang memeluk agama Islam, akhbar-akhbar Melayu akan membesarkan berita itu maka fikirkanlah betapa besarnya sumbangan Mufti Harussani kepada imej Kristian bila beliau sebagai seorang mufti membuat suatu dakwaan palsu yang menaikkan imej Kristian.
Demikianlah  juga  beliau sekarang sebagai seorang mufti merelakan dirinya menjadi   alat porpaganda UMNO.
Sehingga ini juga mufti-mufti tidak bersuara samaada sah  atau tidak baiah yang dikenakan Pas terhadap  wakil-wakil rakyatnya di Kelantan jika keluar dari Pas iaitu dengan sendirinya  berlakulah lafaz cerai taklik  terhadap isteri-isteri mereka.
Setiuasaha Agung Pas Datuk Takiyuddin Hassan menyatakan walaupun Datuk Mahfuz Omar tidak tertakluk kepada lafaz cerai taklik itu  tetapi  segala pendapatan beliau selama 34 tahun sebagai wakil rakyat Pas  menjadi haram dan dilaknat Allah.Mahfuz telah keluar dari Pas baru-baru ini.
Kenaapakah mufti-mufti membisu dalam pekara ini? Adakah hendak menunggu Mahathir mengambil tanggungjawab dan kemudiannya mereka menjadi alat kepada TV3 untuk mengecam Mahathir kerana mengambil tanggungjawab mereka.

Subscribe to receive free email updates: