Bina kem tentera baharu taktik kotor UMNO@BN menjelang PRU14

Bina kem tentera baharu taktik kotor UMNO@BN menjelang PRU14 - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Bina kem tentera baharu taktik kotor UMNO@BN menjelang PRU14, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Bina kem tentera baharu taktik kotor UMNO@BN menjelang PRU14
link : Bina kem tentera baharu taktik kotor UMNO@BN menjelang PRU14

Baca juga


Bina kem tentera baharu taktik kotor UMNO@BN menjelang PRU14



Demikianlah Artikel Bina kem tentera baharu taktik kotor UMNO@BN menjelang PRU14

Sekianlah artikel Bina kem tentera baharu taktik kotor UMNO@BN menjelang PRU14 kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Bina kem tentera baharu taktik kotor UMNO@BN menjelang PRU14 dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/01/bina-kem-tentera-baharu-taktik-kotor.html

Pakatan Harapan (PH) Johor melihat isu berkaitan pembinaan kem tentera baru khususnya di Johor sebagai langkah terdesak Barisan Nasional (BN) untuk mengekalkan kemenangan pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) nanti.
Bina kem tentera baharu taktik kotor BN menjelang PRU14, dakwa PH JohorIa merupakan taktik kotor yang bakal digunapakai dengan cara menyumbat masuk sejumlah bilangan yang signifikan dari kalangan pengundi tentera yang dipindahkan dari beberapa buah kem sedia ada, katanya dalam satu kenyataan 1 Januari lalu.
“Johor merupakan negeri terpenting untuk Pakatan Harapan menjelang PRU14. Menurut sumber, selain Kem Hutan Melintang di Perak dan Bera di Pahang, Kem Segamat, Paloh dan kemungkinan besar Pagoh adalah kem yang akan diwujudkan melibatkan negeri Johor.
Menurut kenyataan itu, pendengaran bantahan telah diadakan pada 6 Disember 2017 terhadap proses kemasukan 1,051 anggota tentera berserta pasangan ke ‘kem belum siap’ Segamat sebagai pengundi tambahan di parlimen Segamat melalui Rang Daftar Pemilih Tambahan suku ke-3/2017(RDPT).
“Sumber memaklumkan bahawa kemasukan melibatkan pemindahan anggota tentera dari Kem Sikamat, Negeri Sembilan.
“Pun begitu bantahan telah ditolak namun peguam Sivarasa Rasiah mewakili pemohon telah memfailkan semakan kehakiman terhadap keputusan pendengaran tersebut dan Suruhanjaya Pilihan Raya merupakan responden utama.
“Sesi pendengaran yang dijalankan SPR didapati penuh dengan penyelewengan.
“Dari maklumat yang diterima, Kem Paloh akan melibatkan perpindahan masuk 8 Skn RAJD dan 33 RAD dari Kem Mahkota Kluang. Kami sangsi, Kem Paloh yang akan dibina bertujuan untuk menambah majoriti kemenangan calon BN khususnya di Dun N30 Paloh.
“Kemenangan yang diraih oleh calon MCA Teoh Yap Kun dengan majoriti 103 undi adalah suatu kedudukan yang merbahaya. N30 Paloh merupakan kerusi dalam senarai hitam BN menjelang pilihan raya umum ke-14 ini, tambah kenyataan yang dibuat bersama pimpinan parti komponen PH Johor itu.
Kata kenyataan itu lagi, Kem Paloh dibina dalam jarak yang begitu dekat dengan kem berhampiran sedia ada iaitu Kem Mahkota dan Kem Batu 3.
“Kem Mahkota merupakan Pengkalan Tentera Darat menempatkan sekitar 5 ke 6 unit utama. Jarak Kem Mahkota dari Kem Paloh yang bakal dibina adalah lebih kurang 10km.
“Kem Batu 3 pula menempatkan 5 RAMD dengan kedudukannya sekitar 5km sahaja dari Kem Paloh, justeru, hujah Timbalan Menteri Pertahanan Mohd Johari Baharum bahawa Kem Paloh bertujuan untuk menjaga keselamatan negara adalah sangat mencurigakan,” katanya.

Subscribe to receive free email updates: