UMNO@BN mudah kotak-katikkan Pas

UMNO@BN mudah kotak-katikkan Pas - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul UMNO@BN mudah kotak-katikkan Pas, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : UMNO@BN mudah kotak-katikkan Pas
link : UMNO@BN mudah kotak-katikkan Pas

Baca juga


UMNO@BN mudah kotak-katikkan Pas



Demikianlah Artikel UMNO@BN mudah kotak-katikkan Pas

Sekianlah artikel UMNO@BN mudah kotak-katikkan Pas kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel UMNO@BN mudah kotak-katikkan Pas dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/01/umnobn-mudah-kotak-katikkan-pas.html
BN mudah kotak-katikkan PasPas sepatutnya berkawan dengan parti yang mempunyai ramai penyokong untuk merealisasikan impian mereka menjadi pemerintah, tetapi sebaliknya parti itu bergabung dengan Ikatan yang ahlinya boleh dikira dengan jari-jemari.
Walaupun pernah berada selama 30 tahun bersama Pas, tetapi setelah menyedari hala tuju Pas yang semakin hilang arah, maka tindakan keluar parti dan menyertai AMANAH mampu untuk meneruskan kesinambungan menentang Umno-BN yang banyak membawa keroskan kepada rakyat dan negara.
Ketua AMANAH Kulim Bandar Baharu, Othman Don, berkata demikian semasa berucap dalam ceramah umum yang telah diadakan di Taman Kenari, Kulim Ahad lalu.
Jelas beliau, Pas kini boleh diperkotak-katikkan sehingga sanggup bersekongkol dengan Umno-BN yang terbukti menekan hidup rakyat serta melaksanakan dasar zalim yang menganiayai rakyat miskin.
“Dahulu merekalah menjadi juara dengan melaung-laungkan ‘Pas For All’ tapi kini sudah tidak mahu berkawan dengan orang lain.
“Asyik-asyik mahu bersama dengan Umno saja, sedangkan hubungan dengan DAP dan PKR yang telah memberi kemenangan kepada mereka dalam tahun 2008 pula mereka renggang dan putuskan.
“Tindakan memutuskan hubungan ini merugikan mereka, sebaliknya ia memberi keuntungan yang amat besar kepada Umno-BN,” jelasnya.
Menurut Othman lagi, amalan cantas-mencantas bukan satu amalan baharu yang diamalkan dalam Pas.
“Sejak berada dalam Pas selama 30 tahun sepak terajang mereka bukan perkara baru semasa pemilihan dan juga muktamar.
“Puak dan kumpulan sudah lama wujud sehinggalah berlakunya perpecahan dan tertubuhnya AMANAH sebagai penerus perjuangan.
Antara pimpinan PH yang hadir pada program ceramah umum di Taman Keladi, Kulim, Ahad lalu.
“Kini AMANAH mampu untuk mengambil alih tempat Pas sebagai pengemudi kepada perjuangan untuk menegakkan Islam dalam negara ini bersama-sama menentang kebatilan yang begitu ketara,” ujarnya lagi.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: