Haram pulau pilihan raya, merosak undi, kata Hadi

Haram pulau pilihan raya, merosak undi, kata Hadi - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Haram pulau pilihan raya, merosak undi, kata Hadi, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Haram pulau pilihan raya, merosak undi, kata Hadi
link : Haram pulau pilihan raya, merosak undi, kata Hadi

Baca juga


Haram pulau pilihan raya, merosak undi, kata Hadi



Demikianlah Artikel Haram pulau pilihan raya, merosak undi, kata Hadi

Sekianlah artikel Haram pulau pilihan raya, merosak undi, kata Hadi kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Haram pulau pilihan raya, merosak undi, kata Hadi dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/02/haram-pulau-pilihan-raya-merosak-undi.html
Memulau pilihan raya atau merosak undi bermakna jumud dan tidak bersedia membuat perubahan politik, kata presiden PAS.
hadi-1
PETALING JAYA: Haram bagi orang Islam melaksanakan agenda memulau pilihan raya atau merosak undi, kata Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Ini kerana mereka menarik diri daripada tanggungjawab menentukan nasib dan hala tuju masyarakat.
“Pilihan raya alat bagi memilih pemimpin yang wajib dalam kehidupan bermasyarakat dan menjadi sebahagian daripada syariat Islam, sama ada mewakilinya menjadi pemerintah secara langsung atau mewakili dalam kewajipan amar maaruf dan nahi mungkar.
“Tindakan pemulauan atau merosak kertas undi adalah menempah kepada keburukan yang lebih besar mudaratnya, apabila melakukan pilihan lebih besar mudaratnya kepada negara dan umat,” katanya dalam satu kenyataan media.
Hadi menambah memulau pilihan raya atau merosak undi bermakna jumud dan tidak bersedia membuat perubahan politik kepada yang lebih baik.
“Memulau pilihan raya juga mendedahkan kepada pilihan yang merosakkan negara dan rakyat, sama ada secara bersendiri atau mengundang campur tangan asing yang menjajah semula.
“Kalangan umat Islam yang memulau pilihan raya atau merosak undi adalah menyerah kalah sehingga penentuan kuasa politik diserahkan kepada bukan Islam yang menjadi salah satu dosa paling besar.
“Perkara inilah yang sangat dikehendaki oleh musuh Islam di dalam negara atau di luar negara. Maka kalangan yang melaksanakan kempen memulau pilihan raya sama ada kerana bodoh dan jahilnya atau kesediaannya menjadi alat bagi memberi laluan mudah kepada musuh Islam dan musuh negara,” katanya.
Sebelum ini, seorang aktivis yang menyokong kempen supaya orang ramai merosakkan undi mereka pada pilihan raya umum (PRU) akan datang berkata gerakan itu semakin mendapat tempat di kalangan orang muda.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: