Makin dekat PRU14, makin kuat Umno mengarut......

Makin dekat PRU14, makin kuat Umno mengarut...... - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Makin dekat PRU14, makin kuat Umno mengarut......, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Makin dekat PRU14, makin kuat Umno mengarut......
link : Makin dekat PRU14, makin kuat Umno mengarut......

Baca juga


Makin dekat PRU14, makin kuat Umno mengarut......



Demikianlah Artikel Makin dekat PRU14, makin kuat Umno mengarut......

Sekianlah artikel Makin dekat PRU14, makin kuat Umno mengarut...... kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Makin dekat PRU14, makin kuat Umno mengarut...... dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/02/makin-dekat-pru14-makin-kuat-umno.html
TIMBALAN Presiden Bersatu Mukhriz Mahathir berkata jangkakan semakin banyak kenyataan palsu dan mengarut bakal dilemparkan oleh pemimpin Umno terhadap pembangkang menjelang pilihan raya umum (PRU).
Katanya, yang terbaru ialah kenyataan Perdana Menteri Najib Razak hari ini yang mengatakan Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Dr Mahathir Mohamad tidak akan menyerahkan jawatan perdana menteri kepada Anwar Ibrahim jika pakatan itu menang PRU14.
“Sejak akhir-akhir ini, saya sudah nampak beberapa kenyataan pemimpin Umno yang tidak benar, betul-betul mengarut.
“Contohnya, kenyataan perdana menteri yang kredibilitinya kosong sekarang ini, jadi tidak ada sesiapa pun anggap serius apa yang dikatakannya,” kata Mukhriz pada sidang media di ibu pejabat Bersatu di Petaling Jaya, hari ini.
Najib terdahulu berkata Dr Mahathir, yang dinamakan sebagai calon perdana menteri PH, tidak akan menyerahkan jawatan kerana beliau menganggap pemimpin lain tidak layak.
Dr Mahathir sebelum ini berkata beliau akan menjadi perdana menteri untuk dua tahun saja paling lama, jika PH menang PRU14.
Ketika ditanya sama ada bapanya akan mengotakan janji, Mukhriz berkata: “Sudah tentu, terbukti yang beliau tidak pernah ambil ringan semua kenyataannya.
“Beliau maksudkan apa yang beliau cakap,” katanya yang juga bekas menteri besar Kedah itu.
Mukhriz berkata kenyataan palsu lain yang dibuat pemimpin Umno setakat ini ialah mendakwa pemimpin pembangkang akan bertanding di bawah lambang DAP, atau beliau (Mukhriz) bakal bertanding di Selangor.
Pada 4 Februari, Dr Mahathir diminta oleh wartawan untuk mengesahkan khabar angin bahawa anaknya Mukhriz akan bertanding di kerusi DUN di Selangor.
“Saya tidak tahun itu. Dia akan bertanding tetapi saya tidak tahu di mana,” katanya dipetik daripada Bernama.

Subscribe to receive free email updates: