MENTERI INI MAHU KITA MENCONTOHI NAJIB ATAU BELIAU MENYINDIR PERDANA MENTERI?

MENTERI INI MAHU KITA MENCONTOHI NAJIB ATAU BELIAU MENYINDIR PERDANA MENTERI? - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul MENTERI INI MAHU KITA MENCONTOHI NAJIB ATAU BELIAU MENYINDIR PERDANA MENTERI?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : MENTERI INI MAHU KITA MENCONTOHI NAJIB ATAU BELIAU MENYINDIR PERDANA MENTERI?
link : MENTERI INI MAHU KITA MENCONTOHI NAJIB ATAU BELIAU MENYINDIR PERDANA MENTERI?

Baca juga


MENTERI INI MAHU KITA MENCONTOHI NAJIB ATAU BELIAU MENYINDIR PERDANA MENTERI?



Demikianlah Artikel MENTERI INI MAHU KITA MENCONTOHI NAJIB ATAU BELIAU MENYINDIR PERDANA MENTERI?

Sekianlah artikel MENTERI INI MAHU KITA MENCONTOHI NAJIB ATAU BELIAU MENYINDIR PERDANA MENTERI? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel MENTERI INI MAHU KITA MENCONTOHI NAJIB ATAU BELIAU MENYINDIR PERDANA MENTERI? dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2018/02/menteri-ini-mahu-kita-mencontohi-najib.html
Misi dan visi melahirkan individu berkeperibadian mulia serta berdaya saing hanya akan tercapai jika masyarakat sedia mengubah cara pemikiran mereka, demikian kata Menteri Pengajian Tinggi, Idris Jusoh.

Untuk itu, kata beliau,  corak pemikiran yang hanya pada tahap "jutaan" harus segera diubah kepada "bilion" dan "trilion".

Kalau hendak jadi yang terbaik di dunia, mereka perlu sasarkan bukan saja "jutaan", tetapi mesti kepada "bilion" dan "trilion", kata Idris lagi.

Memang sebelum ini, masyarakat kita agak jarang-jarang mendengar perkataan "bilion" atau "trilion", sebaliknya yang biasa mereka dengar hanyalah "jutaan" saja.

Malah, ada orang yang tak tahu pun "bilion" itu berapa jumlahnya, apatah lagi "trilion".
Kita hanya biasa mendengar perkataan "bilion" sejak skandal 1MDB meletus di mana hutangnya didapati mencecah lebih RM50 bilion, satu angka yang mengejutkan semua orang, manakala wangnya yang dipercayai dilencongkan pula mencecah AS$4.5 bilion atau kita-kira RM20 bilion atau RM20,000 juta.

Selain itu, perkataan "bilion" lebih menjadi sebutan rakyat apabila dalam akaun bank peribadi Najib didapati ada wang sejumlah RM2.6 bilion atau RM2,600 juta banyaknya, satu jumlah yang tak terfikir oleh kebanyakan orang boleh dimiliki oleh seorang pemimpin yang mengetuai negara di mana lebih 7 juta rakyatnya layak menerima BR1M.

Najib mengatakan wang tersebut adalah derma daripada kerabat Diraja Arab Saudi, tetapi DOJ menyimpulkan ianya bersumberkan daripada dana 1MDB yang dilencongkan dan disalurkan melalui satu akaun bank kepunyaan Eric Tan atau Jho Low.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: