ADAKAH SETIAUSAHA AKHBAR NAJIB SEDANG MENYINDIR ZAHID HAMIDI?

ADAKAH SETIAUSAHA AKHBAR NAJIB SEDANG MENYINDIR ZAHID HAMIDI? - Hallo sahabat Kabar Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul ADAKAH SETIAUSAHA AKHBAR NAJIB SEDANG MENYINDIR ZAHID HAMIDI?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel artis, Artikel Berita, Artikel gatget, Artikel Police, Artikel Politik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : ADAKAH SETIAUSAHA AKHBAR NAJIB SEDANG MENYINDIR ZAHID HAMIDI?
link : ADAKAH SETIAUSAHA AKHBAR NAJIB SEDANG MENYINDIR ZAHID HAMIDI?

Baca juga


ADAKAH SETIAUSAHA AKHBAR NAJIB SEDANG MENYINDIR ZAHID HAMIDI?



Demikianlah Artikel ADAKAH SETIAUSAHA AKHBAR NAJIB SEDANG MENYINDIR ZAHID HAMIDI?

Sekianlah artikel ADAKAH SETIAUSAHA AKHBAR NAJIB SEDANG MENYINDIR ZAHID HAMIDI? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel ADAKAH SETIAUSAHA AKHBAR NAJIB SEDANG MENYINDIR ZAHID HAMIDI? dengan alamat link https://kabar-malay.blogspot.com/2017/07/adakah-setiausaha-akhbar-najib-sedang.html
Bukan kali pertama, malah sudah beberapa kali Setiausaha Akhbar kepada Perdana Menteri, Tengku Sarifuddin Tengku Ahmad dilihat bertindak lebih laju dan mendahului pemimpin-pemimpin UMNO sendiri dalam membela dan mempertahankan Najib Razak.
Sebagai seorang Setiausaha Akhbar, tugas Tengku Sarifuddin ialah berurusan dengan pelbagai perkara berkaitan media atau menyediakan ucapan dan kenyataan akhbar untuk Najib.
Tidak pernah seorang Setiausaha Akhbar  “mengglamourkan”  dirinya sendiri seperti yang dilakukan oleh Tengku Sarifuddin ini dengan bertindak seolah-olah beliau salah seorang pemimpin kanan parti dan kerajaan.
Gambaran paling nyata apabila seorang setiausaha akhbar terpaksa tampil bersuara di ketika Timbalan Perdana Menteri, Ketua Pemuda UMNO, Ketua Penerangan UMNO, Menteri Penerangan dan lain penjawat penting dalam parti dan kerajaan lebih selesa berdiam diri, adakah mereka itu sudah letih atau mual dalam membela dan mempertahankan Najib?
Ketika menjawab tulisan Ahli Parlimen DAP Kluang, Liew Chin Tong yang membayangkan Najib kian tersepit menjelang PRU 14 akan datang, Tengku Sarifuddin sebaliknya membayangkan DAP berdepan lebih kesukaran sama ada tidak dapat bertanding menggunakan logonya sendiri iaitu Roket atau mungkin akan diharamkan pendaftarannya.
Tindakan beliau sebagai Setiausaha Akhbar membangkitkan isu pengharaman DAP dalam berhujah menimbulkan persoalan sama ada perkara itu sedang dalam pertimbangan para penasihat Najib sebagai salah satu kaedah untuk UMNO dan BN memenangi pilihanraya akan datang atau sekadar ugutan semata-mata?
Selain persoalan mengapa Tengku Sarifuddin yang perlu tampil menjawab apa yang ditimbulkan oleh Chin Tong sedangkan sepatutnya pemimpin UMNO dan kerajaan yang lain berbuat demikian, tentunya juga ramai yang tertanya-tanya, mengapa isu berkaitan DAP dengan Pendaftar Pertubuhan yang berada di bawah bidang kuasa Kementerian Dalam Negeri yang disentuh oleh beliau?
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: